پرش لینک ها
Explore
Drag

معرفی سبک های طراحی سایت

سبک طراحی هر سایت بسته به نوع کاربرد و خدماتی که ارائه می دهد مشخص می شود و طراح باید این موضوع را در نظر بگیرد که بر اساس نوع سایت و زمینه فعالیتش قالب آن را طراحی کند و طرح های خود را اجرا کند تا ضریب موفقیت وب سایت را بالا ببرد و در نتیجه آن هزینه و زمانی که مشتری برای پروژه گذاشته است نتیجه قابل قبولی به او و تیمش بدهد در غیر این صورت هم طراح با یک نمونه کار ضعیف مواجه میشود و هم هزینه و وقت مشتری هدر می رود. هزینه ای که اگر در ابتدای کار با دقت انجام شود و فرد مناسبی انتخاب شود در پایان کار پشیمانی را برای مشتری به جا نمی گذارد. ‌در این مقاله شما را با ۵ سبک مختلف طراحی سایت آشنا می کنیم و امیدواریم بتوانیم به شما کمک کنیم تا برای پروژه خود سبک مناسب را پیدا کنید .

در بین سبک های معرفی شده دو سبک شناخته شده و رایج که عبارتند از طراحی تخت (Flat Design) و متریال دیزاین (Material Design) بیشتر از بقیه مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند بهترین نتیجه ها را به شما بدهند. دیزاینر چهار می تواند در اجرای تمام این سبکها کنار شما باشد و با سابقه ای که در این زمینه دارد به شما اطمینان می دهد که پروژه شما را با بهترین کیفیت اجرا کند.

اتفاقی که در این سال ها و تجربه همکاری با شرکت های بزرگ و کوچک و افراد مختلف نشان داده ایم و توانسته ایم رضایت مشتریان خود را کسب کنیم و همکاری های بلند مدتی را با آن ها داشته باشیم.

در بین سبک های معرفی شده دو سبک شناخته شده و رایج که عبارتند از طراحی تخت (Flat Design) و متریال دیزاین (Material Design) بیشتر از بقیه مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند بهترین نتیجه ها را به شما بدهند. دیزاینر چهار می تواند در اجرای تمام این سبکها کنار شما باشد و با سابقه ای که در این زمینه دارد به شما اطمینان می دهد که پروژه شما را با بهترین کیفیت اجرا کند

۱- طراحی وب سایت تخت

طراحی تخت (طراحی فلت) جدیدترین و محبوب ترین سبک طراحی است که در این چند سال مورد استفاده طراحان قرار گرفته و با استقبال کارفرماها مواجه شد ،سبکی که استاندارد تر از سایر سبک های طراحی سایت است و موتورهای جستجو نیز از این سبک استقبال می کنند در نتیجه معمولا پیشنهاد طراحان استفاده از این مدل طراحی سایت است.

این سبک به خاطر مناسب بودن برای طرح های ریسپانسیو مورد توجه موتورهای جستجو هم قرار گرفت و سایتهایی که طرح فلت داشتند در رتبه های بالای موتوهای جستجو قرار گرفتند. المانهای کمتری در طراحی تخت استفاده میشود و طرح پایانی سبک تر از سایر سبک هاست.

این سبک هم مانند سایر سبک ها در ابتدا ساده و محدود به رنگ های خاصی بود ولی به مرور زمان و استفاده از گرادیانتهای مختلف طرح های زیباتر و کامل تری را شاهد هستیم .در این نوع طراحی تمام استایل هایی که باعث سه بعدی و واقعی به نظر آمدن می شود حذف می شوند؛ مانند سایه های شدید ، شیب و بافت های نمایش دهنده جنس مانند چوب و چرم و … .

البته در طرح های جدید و ترند های جدید با اجرای درست سایه ها می توان از آنها برای زیبا سازی وب سایت استفاده کرد و طرح ها را جذاب تر کرد ، اتفاقی که باعث زیباتر شدن طرح ها شده و به عمق دادن به طرح ها کمک می کند ، طرح ها را از سادگی اولیه ای که قبلا این سبک داشت خارج کرده و میتواند در کنار رنگ بندی مناسب طرحی زیبا اجرا شود. رنگ ها در ابتدای ورود این سبک محدود به پالت های خاصی می شدند که جذاب نبودند ولی امروزه دست طراحان در انتخاب رنگ باز تر است و همین امر باعث جذاب تر شدن طرح ها شده.

۲- طراحی وب سایت تک صفحه ای

 

در این سایتها تمام اجزا در یک صفحه قرار داده می شوند و کاربر با اسکرول کردن بین بخش های مختلف جابجا میشود. این سبک مناسب سایتهایی است که محتوی کمی دارند و نیازی به ایجاد صفحات مختلف نیست . با توجه به استفاده زیاد از گوشی و تبلت ،سایتهای تک صفحه ای میتوانند گزینه مناسبی برای این دستگاه ها باشد و کاربران به راحتی بین بخشهای مختلف جابجا شوند .

۳-طراحی وب سایت انیمیشنی

 

سایتهای انیمیشنی جذابیت بصری زیادی دارند و کاربر مدت زیادی در سایت میماند ولی برخلاف طرح های تخت کاربردی نیستند و فقط در موارد خاص مورد استفاده قرار میگیرند ، این طرح ها اگر با فلش اجرا شده باشند در تمام مرورگرها پشتیبانی نمی شوند و کاربر را با مشکل مواجه می کنند ولی این طرح ها امروز با کدنویسی هم اجرا می شوند و مشکل طرح های فلش را ندارند.

۴- طراحی وب سایت متریال دیزاین (Material Design)

 

این سبک در تمامی مجموعه محصولات مرتبط با گوگل از GOOGLE DOCSگرفته تا GOOGLE SEARCH و GOOGLE MAPS استفاده میکند .

متریال دیزاین را میتوان نسخه به روز شده طراحی تخت دانست که با انیمیشن ها و گرافیک پیچیده تر نمای زیباتری دارد و مهمترین ویژگی های طراحی متریال در مقایسه با طراحی تخت عبارتند از؛ استفاده از سایه ها، محور Z و عمق در صفحه، انیمیشن های پیچیده ولی سبک و بکارگیری ترکیب رنگ های مشخص. گوگل طراحی متریال را در ژوئن ۲۵, ۲۰۱۴ در کنفرانس ۲۰۱۴ I/O گوگل معرفی کرد.

۵- طراحی وب سایت پارالاکس (Parallax Scrolling Websites)

 

طرح های پارالاکس را میتوان از زیبا ترین طرح های موجود در اینترنت دانست که بسیار مورد توجه بازدید کنندگان قرار میگیرند . با اسکرول کردن صفحه به سمت پایین افکت ها و طرح هایی را مشاهده میکنیم که ما را غافلگیر میکند .در این شیوه برای ایجاد حس عمق دهی ، هنگام اسکرول صفحه تصویر زمینه با سرعت کمتری نسبت به سایر بخش‌های صفحه حرکت می‌کند .

بزرگترین نقطه ضعف این طرح ها پایین بودن رتبه سئو آنهاست که باعث شده فقط در موارد خاص مورد استفاده قرار بگیرند ، مواردی مانند معرفی یک محصول ، معرفی شرکت و …

معرفی سبک های طراحی سایت

 در پایان امیدواریم که توانسته باشیم با معرفی این سبک ها و آشنایی شما عزیزان با آنها به شما کمک کرده باشیم تا بر اساس نیاز خود و نوع فعالیت وبسایتتان سبک مناسب را انتخاب کرده و بتوانید فعالیت خود را در دنیای مجازی آغاز کنید و طرح مد نظرتان را اجرا کنید. در صورتی که نیاز به مشاوره برای شروع کار در این زمینه داشتید می توانید با ما در ارتباط باشید.

احمد یوسف وند

پیشنهاد

پروژه های منتخب

پروژه های در حال اجرا یا نهایی شده در ماه جاری

پیام بگذارید