طراحی بیلبورد

بیلبوردها تابلوهای بزرگ تبلیغاتی هستند که نزدیک بزرگراه‌ها و خیابان‌ها نصب می‌شوند و میتوانند با استفاده از قدرت تبلیغاتی بالایی که دارند تاثیر بسزایی در افزایش فروش و معرفی برندها داشته باشند. یکی از ابزارها و رسانه‌های کمپین‌های بازاریابی استفاده از المان‌های تبلیغات محیطی است که بیلبورد یکی از مهمترین آن‌ها محسوب می‌شود. بیلبوردها در میدان‌ها، اماکن تجاری، روی بالن‌ها، روی هواپیماها یا اتوبوس‌های شهری وجود دارند و در منظر دیدگان ظاهر می‌شوند. رنگ بندی و محیلی که بیلبورد در آن قرار میگیرد تاثیر مستقیمی در نتیجه کار و بازاریابی دارد.

 

 

 

 

 

علت جلب توجه بیلبورد ها، طرح و شعار استفاده شده در آن است و سایز های بزرگ و کوچک تحت تاثیر این دو مسئله است و نمیتوان فقط اندازه را معیار قرار داد. هزینه بالای بیلبورد در مقایسه با سایر روش های تبلیغاتی و بازاریابی باعث شده انتخاب طراح دغدغه اصلی مشتریان شود. دیزاینر چهار توانسته با اجرای پروژه های مختلف و بزرگ در این حوزه رضایت مشتریان را بدست آورد.

زمانی که بیننده برای دیدن بیلبورد و متوجه شدن هدف آن دارد چیزی بین ۷ تا ۱۰ ثانیه است. در طرح بیلبورد محصول و نام برند باید بیشترین فضا را بگیرد تا در کمترین زمان نظر بیننده را به خود جلب کند و در ذهن او بماند.