طراحی لندینگ پیج

صفحه فرود (لندینگ پیج) نخستین صفحه ای است که بازدیدکنندگان سایت / وبلاگ شما، از طریق آن وارد فضای محتوای شما می‌شوند.
معمولاً بازدیدکنندگان، پس از مشاهده‌ی صفحه فرود یکی از سه کار زیر را انجام می‌دهند:
محتوای صفحه را مرور می‌کنند و آن را می‌بندند.
از طریق لینک هایی که در صفحه قرار داده‌اید، به بخش دیگری از سایت / وبلاگ شما می‌روند.
یک اقدام (Action) دیگر (غیر از مشاهده‌ی سایر صفحات) انجام می‌دهند. مثلاً ایمیل خود را در سایت شما ثبت می‌کنند یا یک فایل پیشنهادی شما را دانلود می‌کنند یا در زیر مطلب شما کامنت می‌گذارند یا با شماره‌ تلفنی که در صفحه قرار داده‌اید تماس می‌گیرند یا محصولی را که معرفی کرده‌اید، می‌خرند.

 

http://designer4.ir/wp-content/uploads/2019/12/yalda98.jpg

طراحی لندینگ پیج نورنگار

 

برای معرفی محصول ، رویدادها ، دورههای آموزشی ، کمپین ها ، تخفیف ها و… میتوانید از لندینگ پیج استفاده کنید. طراحی لندینگ پیج باید براساس نوع کاربرد و زمینه فعالیت آن انجام شود تا زمانی که بازدید کننده وارد صفحه می شود در اولین نگاه متوجه موضوع لندینگ پیج شود و بتواند با آن ارتباط برقرار کند. متن های پیچیده و مشکل را در طراحی لندینگ پیج خود استفاده نکنید و سعی کنید با جملات ساده و کاربردی با کاربر ارتباط برقرا کنید تا نتیجه بهتری بگیرید، تا جایی که می توانید از فرم های طولانی و زمان بر استفاده نکنید.

 

تفاوت لندینگ پیج و هوم پیج 

خیلی از افراد صفحات لندینگ پیج و هوم پیج را با هم یکی میدانند و کاربرد این صفحات رو مشابه هم در نظر میگیرند. ولی نباید این دو صفحه را مشابه دانست و کابرد انها را یکی دانست . المانها و مواردی که در هوم پیج قرار میگیرد موارد بیشتر و کاملتری نسبت به لندینگ پیج است ولی در لندینگ پیج در بیشتر مواقع باید یک موضوع هدف اصلی قرار گیرد و سعی میشود کاربر را به صفحه اصلی یا صفحات خاصی از سایت هدایت کنید، و باید بازدیدکننده را مستقیما به انجام دادن یک فعالیت خاص هدایت کنید.