پرش لینک ها
Explore
Drag

بهترین نرم افزار های طراحی رابط کاربری

طراحی رابط کاربری ui

در این مقاله قصد داریم چندتا از برترین نرم افزار های طراحی رابط کاربری را معرفی کنیم ، در این سالهای نرم افزار های زیادی معرفی شده و شروع به کار کرده است که کار را برای طراحان راحت تر کرده و با امکانات تخصصی خود به آنها کمک میکند تا طرح را به بهترین شکل ممکن اجرا نماید . اتفاقی که در این سالها با رقابت شرکتهای تولید کننده این نرم افزار ها باعث شده روز به روز نسخه های جدید تر و قوی تری داشته باشیم . در هر صورت شما طراح عزیز باید خود انتخاب کنید که با کدام نرم افزار فعالیت خود را انجام دهید و تصمیم بگیرید که کدام را انخاب کنید  هر نرم افزار امتیازات و مشکلاتی دارد که باید آنها را بررسی کنید و انتخاب کنید.

سه نرم افزاری که نام برده میشوند ، از بین ده ها نرم افزار طراحی رابط کاربری انتخاب شده و از نظر نویسنده بهترین گزینه ها برای فعالیت در این حوزه میباشند.

۱- ادوبی ایکس دی (Adobe XD)

طراحانی که از سالهای قبل با استفاده از فتوشاپ طراحی رابط کاربری را انجام میدادند با معرفی ادوبی ایکس دی به سراغ این نرم افزار آمدند و توانستد خیلی راحت با این نرم افزار ارتباط برقرار کنند و فعالیت خود را ادامه دادند ، ادوبی همیشه توانسته نیاز کاربران خود را به خوبی برطرف نماید و برای هر حوزه از گرافیک نرم افزار تخصصی ارائه دهد . در سال 2016 اولین نسخه از این نرم افزار در اختیار کاربران قرار گرفت و تا به امروز با آپدیت های خود توانسته نیاز طراحان رابط کاربری را برای ارائه یک پروژه خوب برطرف نماید.

۲- اسکچ (Sketch)

اسکچ را میتوان پیشتاز این رقابت دانست و یکی از اولین نرم افزار های این حوزه میباشد که فعالیت خود را با ارائه یک نرم افزار قوی و حرفه ای برای کاربران مک (ios) شروع کرد و توانست نظر طراحان بسیاری را به خورد جلب کرد ، اما این نقطه ضعف که نسخه ویندوز برای این نرم افزار ارائه نشد همیشه اسکچ را در سایه رقیبان خود قرار داد و نتوانست علی رغم امکانات فوق العاده اش نظر همه طراحان را جلب کند. پلاگین های اسکچ توانسته نقطه ضعف های آن را بپوشاند و هر امکانی که ضروری است ولی در اسکچ قرار نگرفته را به آن اضافه کند.

۳- فیگما (Figma)

فیگما هم یکی از نرم افزار های تخصصی حوزه طراحی رابط کاربری است که توانست طراحان زیادی را به سمت خود بکشاند ، طراحان در فیگما میتوانند به صورت تیمی روی یک پروژه کار کنند و در دو نسخه تحت وب و آفلاین در اختیار کاربران قرار گرفته است . شرکت ادوبی توانست این نرم افزار را هم بخرد و به زیر مجموعه های خود اضافه کند ، فیگما آینده ی درخشانی در این لیست دارد و میتواند محبوبترین آنها باشد . اگر بتواند مشکلات خود را برطرف نماید و نسخه های بعدی را حرفه ای تر در اختیار طراحان قرار دهد .

 در پایان امیدواریم که با معرفی این نرم افزار ها توانسته باشیم که کمکی به شما دوستان عزیز کرده باشیم تا بتوانید یکی از آنها را انتخاب کرده باشید و در پروژه های خود از آنها استفاده کنید.

احمد یوسف وند

پیشنهاد

پروژه های منتخب

پروژه های در حال اجرا یا نهایی شده در ماه جاری

پیام بگذارید